Logo
contact-banner
   
 

מיתוסים בדיאטה


כדי להוריד במשקל מומלץ לעשות דיאטה דלת קלוריות
דיאטה המתבססת על צריכה מועטה של קלוריות אינה דיאטה מאוזנת ולכן לא ניתן להתמיד בה לאורך זמו מכמה סיבות:
הפחתת הקלוריות תביא בהתחלה וכמעט תמיד לירידה במשקל, אך בלתי אפשרי לשמור על ירידה זו בטווח הארוך, בשל מגוון רחב של גורמים פסיכולוגיים וביוכימיים.
ראשית, כשמפחיתים את כמות הקלוריות , מבין הגוף כי יש מחסור באספקת אנרגיה ויעשה הכל על מנת לשמר את מחסני האנרגיה הקיימים,למעשה,מתאים הגוף את עצמו לאספקת האנרגיה ומתרגל לשרוף פחות שומן.
כששומרים על דיאטה, יש ירידה בכמות המזון הנצרכת ולכן מתלווה גם ירידה ברכיבים תזונתיים, קיימים רכיבים תזונתיים כגון קומפלקס B ומגנזיום הלוקחים חלק בריאקציות השורפות את המזון, לכן חשוב לשמור על צריכת רכיבים תזונתיים כדי לשמור על יעילות פוטנציאל שריפת השומנים.
מלכודת נוספת בדיאטה דלת קלוריות היא הנטייה להתמקד בכמות הקלוריות במזון ופחות בערכו התזונתי והפוטנציאל הבריאותי שלו.
בסופו של דבר הדיאטה הופכת לדף ממוגנט על המקרר ולמשימה בלתי אפשרית שלא ניתן לעמוד בה, ממשיכים לסבול או שנשברים מיד או שלוקח קצת יותר זמן, ממשיכים עם הדיאטה, מורידים כמה קילוגרמים מכובדים ובסופו של דבר חוזרים לאכול "רגיל", כי אי אפשר להחזיק באותו תפריט לא מאוזן ולא פשוט לאורך זמן, חוזרים לתפריט המוכר ומעלים הכל בחזרה לפעמים בבת אחת , כמו שהורדנו במשקל..




בדיאטה תאכל כמה שפחות ארוחות ביום

הנטייה הרווחת בדיאטה , היא לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום ולהמנע מ"לנשנש " בין הארוחות כגי לא להוסיף קלוריות..ולמעשה ההיפך הוא הנכון:
כמה שיותר ארוחות מחולקות לאורך היום- 5-6 ארוחות ביום, 3 ארוחות עיקריות + 2-3 ארוחות ביניים מסייעות יותר בהפחתה במשקל. כשמדלגים על ארוחות , הגוף מאכסן את הארוחות הבאות כשומן והבעיות מתחילות כשמגדילים את כמות המזון שמכניסים לגוף. אם מוסיפים עוד דלק לאש שכבר כבתה , האש לא תבער היטב.המזון ייספג ברקמות השומן ויהיה מאוד קשה להיפטר ממנו,כיוון שנוצר חוסר איזון בחילוף החומרים מעבר לכך באכילה כל שעתיים- שלוש ניתן לשמור על רמה מאוזנות יותר של הסוכר בדם ולהפחית את התשוקה למזון, יש להמנע מלהגיע למצב של רעב לפני הארוחה.




לחם משמין

הלחם עצמו אינו משמין אלא אם אוכלים לחם לבן עם ממרח שוקולד.. מה שמשמין הוא מה שמעל הלחם: שוקולד, ריבה, חמאה ובמקום לחם לבן העדיפות היא ללחם חיטה מלאה המכיל כמות גדולה יותר של פחמימות מורכבות יותר מאשר בלחם לבן ומכיל גם יותר סיבים תזונתיים , התורמים לתחושה של שובע לאורך זמן עקב פירוקן האיטי במעי , כמו כן תהליך פירוק הסוכר טיטי יותר כשצורכים פחמימות מורכבות ובכך
מסייע גם בהפחתת התשוקה למתוק.




מוצר שאינו מכיל סוכר הוא דיאטטי
נשאלת השאלה האם אכן המזונות הדיאטטיים שהתווית הרשומה עליהם היא: "דיאט", "קל", "קל קלוריות" אכן מסייעים בהפחתה במשקל? המוצרים ,שאינם מכילים סוכר מתבססים על תחליפים ,שהם ממתיקים מלאכותיים כגון: סורביטול , אינם מומצילם בשל ההרכב שלהם ועלולים אף הם להביא להשמנה , ייתכן והמוצר אינו מכיל סוכר , אך הוא מכיל כמות גדולה של שומן.
האם לחם קל קלוריות יעיל יותר מלחם מלא המורכב מפחמימות מורכבות, בעל ערך תזונתי, עשיר בסיבים תזונתיים הנותנים תחושת שובע לאורך זמן, מסייעים בספיחה של שומנים ומפחיתים את התשוקה למתוק?




ארוחת בוקר פותחת את התיאבון ואז לא מפסיקים לאכול כל היום

א.בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום"בבוקר אכול כמו מלך , בצהריים כמו נסיך ובערב אכול כמו עני"
א.בוקר מזינה את המוח וחשובה לתיפקוד במהלך היום, יכולת ריכוז ועירנות.
אם תאכל ארוחת בוקר מסודרת , כל הארוחות במהלך היום יהיו מסודרות ומאוזנות, דווקא מי שמדלג על א. בוקר משלם אותה במשך היום בארוחות ובקלוריות.




דיאטת חלבונים היא דרך טובה להפחתה במשקל
כמות מסויימת של חלבון היא חיונית והכרחית לבניית העצמות, שרירים, שיער , עור וציפורניים, חשוב להקפיד על צריכת חלבונים ולוודא לא רק שמקבלים את הכמות הנכונה ולא יותר מדי כי תפריט עתיר חלבונים יותר עומס של הכליות, לחץ דם גבוה, שיגדון ועוד.. יש להקפיד על מקורות בריאים של חלבון, פחות חלבון מהחי: חלב ומוצריו, ביצים ובשר, ויותר חלבונים מהצומח: קטניות, אגוזים, זרעים וכ'ו..
צריכה של חלבונים ללא פחמימות עלולה להזיק , כיוון שלפחמימות חשיבות רבה בייצור ומתן אנרגיה, הזנה של מערכת העצבים, פעילויות ביוכימיות שונות ועוד..




בדיאטה אפשר לאכול הרבה פירות
הפירות מכילים כמות גבוהה של ויטמינים , מינרלים וסיבים תזונתיים, אך הם מכילים גם כמות גבוהה של סוכר, יש לאכול 2-3 מנות פרי ביום. יש כל מני מוצרים בשוק כמו כמוסות אשכוליות , שמסייעים בירידה במשקל:
תוספי המזון בשוק מתפרסמים כשורפי קלוריות או כמסייעים ונותנים תחושה של שובע , אך שימוש בהם אינו יכול להימשך לאורך זמן וכפועל יוצא גם בדיאטה מסוג זה לא ניתן להתמיד לאורך זמן, כיוון שאינה מטפלת בשורש הבעיה, השימוש בתוסף הוא רק ככלי עזר, אך אינו אפקטיבי לאורך זמן ולאחר השימוש בו שוב חוזרים למשקל ההתחלתי, כיוון שיש צורך לעשות שינוי באורח החיים , בהרגלי החיים, בדפוסי חשיבה מסויימים, עבודת מודעות ולהבין את הקשר בין נושא האכילה למצב הנפשי ולדפוסים מסויימים.
השיטה הבטוחה היחידה להורדה במשקל היא שילוב של צריכה נכונה של מזונות, תפריט יומי מזין ומאוזן בשילוב עם פעילות גופנית ומודעות נפשית.




אסור לי לאכול מתוק, אני בדיאטה

מתוק מותר והגוף צריך אותו , השאלה היא איזה מתוק אנחנו אוכלים? רוגלך או פירות יבשים?
וגם באיזה כמויות? אנחנו חייבים לצרוך סוכרים גם בשל תיפקודים פיזיולוגיים מסויימים וגם בפאן הנפשי,
מי שעושה "דיאטת כסאח" ונמנע מסוכרים, זאת בדיוק הסיבה ,שאינו מצליח להחזיק מעמד ולהתמיד בדיאטה ובבת אחת מתנפל על כל המתוקים שחסך מעצמו עד כה..ומחזיר לעצמו את כל הקילוגרמים שאיבד .
כדי להמנע מחסכים והתנפלויות , יש לצרוך את המתוק הנכון , במינון הנכון.



מוצרי חלב מופחתי שומן הם דיאטטיים
מוצרי חלב יכולים להיות עם אחוזי שומן נמוכים, אך באותו הזמן עתירי סוכר ועתירי קלוריות.
למשל מוצרי חלב עם פירות ואז מקבלים גם את הסוכר של הפרי ואת הסוכר, שמוסיפים על מנת שיהיה יותר מתוק.




אנשים הנמצאים בדיאטה יכולים לשלוט בצורך לאכול בעזרת כוח הרצון
רוב האנשים, שעושים דיאטה מרגישים את הצורך העז והתשוקה לאוכל, בעיקר הצורך בפחמימות ובמתוקים. התשוקה לסוכר נגרמת בשל התנודות ברמת הסוכר בדם, תאווה למזונות אחרים יכולה להיגרם בשל אלרגיה למזונות או צמיחת יתר של שמרים(קנדידה).
באופן כללי, ניתן לשלוט בתשוקה לאוכל ע"י אכילת פחמימות מורכבות באופן מסודר, יש להמנע ממזון מזוקק, במיוחד סוכר ולהפחית בצריכתם של משקאות מעוררים.
אכילה של פחמימות מורכבות גורמת לעלייה איטית ברמות הסוכר בדם, אכילה במרווחים של שלוש שעות היא פתרון מוכח במלחמה לתשוקה למזון - כדאי לאכול פחמימות כחלד מארוחה עיקרית וגם כנישנוש בין הארוחות במהלך היום, לא בכמויות גדולות, למשל, עוגיית שיפון בין הארוחות.





suplements
herbs
aromatherapy
bach
contact

new-nutrietion

ad2
 

לאבחון ויעוץ נטורופתי - מרפאת הבית הטבעי טלפון - 052-2433732

 
 
     
© כל הזכויות שמורות הבית הטבעי
המידע הרפואי המופיע באתר זה מוגש כמידע לציבור ואין בו משום איבחון או טיפול מקצועיים ואינם באים להחליף ייעוץ אישי מקצועי, המבוסס על נתוניו האישיים של המטופל, הנהלת האתר לא תישא בכל אחריות לעניין כל נזק שעלול להיגרם למשתמש ו/או לצד שלישי כתוצאה משמוש באתר או במידע הכתוב
האתר נבנה ע"י ארטביט אומנות ממוחשבת - בניית אתרי ג'ומלה