במאמר זה מתואר מחקר אקראי, הכולל 28 נבדקים עם כולסטרול LDL גבוה מ-2.86 ממול\ליטר.
הנבדקים צרכו 3 דיאטות איזואנרגטיות למשך 4 שבועות. שלוש הדיאטות כללו תזונה דלת שומן ללא פיסטוקים, תזונה הכוללת מנת פיסטוקים אחת ביום ותזונה הכוללת 2 מנות פיסטוקים ביום.

נמצא כי הקבוצה שצרכה 2 מנות פיסטוקים ביום הורידה כולסטרול כולל, כולסטרול LDL, כולסטרול שאינו-HDL , אפו-A, אפו-B ופעילות SCD (stearoyl-coA desaturase).
שתי הדיאטות שכללו פיסטוקים הורידו את היחס בין כלל הכולסטרול ו-HDL כולסטרול. ניתן להסיק מכאן כי תוספת פיסטוקים בתזונה בריאה הינה בעלת יתרון בהורדת גורמי הסיכון למחלה קרדיוווסקולרית ביחס תלוי מינון.

Am J Clin Nutr. 2008 Sep;88(3):651-9

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18779280?ordinalpos=35&itool=EntrezSyste