B2 חשוב ליצירה ולפעילות של אינזימים, הנמצאים בעיקר בכבד. אינזימים אלה אחראים על הוצאת המימן והכנסתו של החמצן.
בעל תפקיד בחילוף החומרים של חלבונים ושומנים ולכן חשוב גם לגיל ההתפתחות, כי יש צורך בו יחד עם ויטמין B6.
B6 לא יהיה פעיל ללא B2, גם בחילוף החומרים של השומנים – כדי לווסת את רמת הכולסטרול, את זה עושה הלציטין בעזרת ויטמין B6 ונעזר ב- B2.
כמו כן ה- B2 מסייע בהפקה של החומצה הפולית.
B2 הוא עמיד בפני חום, נקלט במעי הדק, כשיש אספקה טובה הויטמין נאגר בכבד, בכליות, בדרירים ובלבלב.
הכבד והשרירים מכילים כשני שליש מכל כמות הויטמין בגוף. ויטמין זה אינו נאגר, אלא מופרש בשתן.

סימפטומים לחסר של B2

  • כאבים צורבים בעיניים שמתלווה להם סינוור והפרשת דמעות.
  • ראייה מעורפלת
  • כאבים וצריבה בשפתיים ובלשון
  • סדקים וקילוף של השפתיים
  • עפעפיים נפוחים
  • דלקת של העור בעיקר בקמטים
  • פנים אדומים ושומניים
  • הופעה של אנמיה בשלבים מוקדמים

מקורות במזון 

מוצרים מהחי – חלב ומוצריו, ביצים, איברים פנימיים כמו כבד ולב, דגנים, יקרות עליים ירוקים.קטניות מיובשות, שמרי בירה, שמן נבט חיטה, שקדים, גרעיני חמניות.
B2 עמיד בחום ולכן שיעור ההפסד בבישול אינו גדול.

מינון

RDA למבוגרים – 1.8-1.2
תחזוקה – 100 מ”ג